Ned 1,5 år

Publicerat: 2011-03-13, 11:51:20 ♥ Familj & Kärlek 0 Kommentarer



Ord: Mamma, pappa, dää, titta, bil, titt-it, brrr, mmm, pi, kacka, bapp, pipip, kaka, dicka, mi, bläpple, bulle, ajaj, aj, nää, osv, osv..
Vet: Han vet i princip vad allting är och kan han inte svara så visar han eller nickar/skakar på huvudet. Han pekar ut det mesta, när man frågar vad det är. Han pekar ofta på saker och vill att jag ska tala om för honom vad det är för något/vad det/den heter. Den senaste veckan har han lärt sig att peka ut huvud, tår/fot, mage, kind, öga, öra, näsa, mun.
Gör: Tar på sig skorna själv. Hämtar mössan/lägger mössan själv i korgen. Hänger upp och tar ner ytterkläderna. Äter själv med gaffel och sked. Slänger skräp/blöja själv i papperskorgen. Spolar ner papper i toan. Snyter sig själv. Hjälper till att städa, laga mat, baka och sådant. Säger till när han är hungrig/törstig. Hämtar ny blöja när han gjort något i den han har på sig. Gillar att mata mamma/pappa, samt ge oss dricka, osv, osv..
Favoritsysslor: Rita. Titta på babblarna. Stå vid vasken och hälla vatten i olika skålar, osv. Leka/köra med sina bilar. Laga låtsasmat. Undersöka allting i minsta detalj. Pyssla. Gunga, osv, osv..
Mat/sömn/storlekar: Han äter välling, mellis, lunch, mellis, middag, välling. Sover middag ca 30-80 minuter. Somnar  ca 19 på kvällarna och vaknar oftast mellan 6 och 7.30. Han vaknar oftast någon gång på kvällen/natten, men brukar somna om snabbt igen. Han har strl 5 i blöjor, 86/92 i kläder och 22/23 i skor.
Allmänt: Ned lär sig saker otroligt fort och är väldigt nyfiken av sig. Han är social och ska vara med hela tiden :) Han pussas och kramas ofta och är hur gosig som helst. Han har ett otroligt temperament och kan bli superduperarg ..då går det inte att prata med honom, utan han får lugna ner sig själv.

Jag har säkert glömt massor, men det är det här jag kan komma på just nu :) Jag är så stolt över min fantastiska och otroligt duktiga lille kille! :)

Kommentarer

- Allt innehåll på sidan tillhör mig & är skyddat av lagen om upphovsrätt. Stöld anmäls.
- Alla bilder är tagna av mig, om inget annat anges.
- Vill du beställa bloggdesign, så mejla mig: [email protected]
- Behandla andra som du själv vill bli behandlad, dumma kommentarer raderas!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-mejl: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0