Bästa kycklinggrytan

Publicerat: 2011-01-17, 20:24:07 ♥ Matlagning & Annat gott 1 Kommentarer


1 röd paprika
1 gul paprika
1 rödlök eller 1 liten purjolök
6-8 färska champinjoner
1 grillad kyckling eller 2 stekta kycklingfiléer
curry, salt, vitpeppar och cayennepeppar
1 färsk vitlök, om så önskas
5 dl vispgrädde
Idealmjöl

1. Dela/Hacka grönsakerna och fräs i smör och curry tills de blivit mjuka
2. Tillsätt den färdiglagade kycklingen och krydda
3. Häll över grädden och låt puttra en stund
4. Häll i idealmjöl för att få en tjockare konsistens

Servera med ris eller använd som fyllning i paj. Smaklig måltid!

Kommentarer
Emma skrev:

Mums, detta ska jag lägga in i min matsedel lista, lät super gott! :)

2011-01-24 @ 14:45:07
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/

- Allt innehåll på sidan tillhör mig & är skyddat av lagen om upphovsrätt. Stöld anmäls.
- Alla bilder är tagna av mig, om inget annat anges.
- Vill du beställa bloggdesign, så mejla mig: [email protected]
- Behandla andra som du själv vill bli behandlad, dumma kommentarer raderas!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-mejl: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0