En hyllning till alla ensamstående!

Publicerat: 2011-08-24, 11:02:23 ♥ Tankar & Funderingar 1 Kommentarer
Jag vill bara skriva några rader till alla ensamstående föräldrar där ute. Ned har knappt kunnat träffa sin pappa på ett par månader (varför tänker jag inte gå in närmre på ..men jag vill poängtera att de saknar varandra så otroligt mycket och vi hoppas att allting blir bra snart). Det är riktigt tufft att vara ensam med en 2-åring som är överallt och ingenstans, behöver konstant uppmärksamhet, allt vardagspyssel som ska gå ihop, samtidigt som man ska hinna med sig själv, hemmet och diverse andra saker. Misstolka mig inte, för det är hur mysigt som helst och helt fantastiskt att vara mamma, men alla föräldrar vet hur viktigt det är med en liten paus ..att bara få vara - ta en sovmorgon, kunna göra saker ostört eller bara få äta en måltid i lugn och ro.

Hur som haver, jag beundrar verkligen alla som är ensamstående på heltid - ja, de som verkligen tar sitt ansvar och är en bra förälder - en stor eloge till er, ni är helt fantastiska, starka och beundransvärda! Människor kan aldrig förstå vilket ansvar det innebär att ta hand om ett barn helt på egen hand, förrän de själv har upplevt det!

Kommentarer
Josse skrev:

Tack vad kul att höra :) Jadu, jag är nog mest lugn och glad men aboslut inte alltid och det håller jag utanför bloggen. Jag beundrar alla ensamstående faktiskt för även fast jag har "huvudansvaret" om barnen nu när jag är föräldraledig så är det himla skönt att vara två vissa tider på dygnet. Bara att Johan kan tvätta av Frida och borsta hennes tänder medans jag dukar av bordet är stor hjälp. Mina barn har alltid sovit bra om nätterna och det tror jag gör att jag är pigg och glad också, får man sova orkar man massor :)



Hoppas du och Ned har det bra, många kramar!

2011-08-25 @ 10:53:59
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

- Allt innehåll på sidan tillhör mig & är skyddat av lagen om upphovsrätt. Stöld anmäls.
- Alla bilder är tagna av mig, om inget annat anges.
- Vill du beställa bloggdesign, så mejla mig: [email protected]
- Behandla andra som du själv vill bli behandlad, dumma kommentarer raderas!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-mejl: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0