Maränghjärtan

Publicerat: 2011-01-23, 21:11:04 ♥ Bakverk & Desserter 2 Kommentarer


2 äggvitor
1,5 dl socker
½ msk färskpressad citron
Karamellfärg

Sätt ugnen på 130 grader. Blanda äggvita, socker och citron i en bunke. Sätt bunken över vattenbad och vispa för hand, tills smeten blivit ca 65 grader. Ta bort bunken från vattenbadet och vispa marängerna på hög hastigheten en bra stund. Vispa ner karamellfärg, se till att den blandas ordentligt. Spritsa ut små hjärtan på en bakpapperklädd plåt och grädda mitt i ugnen i ca 30 minuter. Mums! Originalreceptet hittar ni HÄR.

Kommentarer
Anna skrev:

Haha ja vad tror du nu, lyckades jag ordna det okej med bloggen? Vilket pill de va! Blir kul när man kan byta ut bilderna till "vår-bilder" :)



Mums med maräng!

2011-01-24 @ 13:54:52
URL: http://annasara.net
rebbiz skrev:

var med i dagens blogg:)

2011-01-27 @ 10:11:38
URL: http://rebbiz.blogg.se/

- Allt innehåll på sidan tillhör mig & är skyddat av lagen om upphovsrätt. Stöld anmäls.
- Alla bilder är tagna av mig, om inget annat anges.
- Vill du beställa bloggdesign, så mejla mig: [email protected]
- Behandla andra som du själv vill bli behandlad, dumma kommentarer raderas!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-mejl: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0