En djungel utav färger

Publicerat: 2010-04-23, 10:43:05 ♥ Inredning & Inspiration 6 Kommentarer


Det är verkligen inget enkelt beslut, att välja färger till sitt hem. Det är sovrum, barnrum, hall, kök och vardagsrum det ska tas beslut om.
Ska barnrummet bli blått eller grönt? Hur många olika färger ska man välja? Ska allt gå i samma ton eller ska man blanda lite... Det är många tankar som snurrar runt och det känns som att allt kommer att bli vitt till slut, eftersom jag aldrig kan bestämma mig... ;)
Hur tänker ni när ni ska välja färger till ert hem?

Kommentarer
Elvira Eriksson skrev:

Jag skulle vilja ha jordnära, inte färgstarka!;)

2010-04-23 @ 10:47:20
URL: http://elviraes.blogg.se/
Jojo skrev:

Sv: Tack :)



Om jag ska måla eller tapetsera om hemma, så väljer jag ljusa färger, färger som man inte tröttnar på i första laget..

Lycka till :)

2010-04-23 @ 12:26:11
URL: http://jojosfoto.blogg.se/
Eva skrev:

Hemma hos oss har jag valt ljusgrått till hallarna då det lätt blir smutsigt med vitt..i vardagsrummet har jag en beige tapet, med en diskret fondvägg. I köket valde jag en svartvit tapet med blommor som fondvägg (resten av köket är svartvitt) Jag ångrar inte en sekund att jag valde neutrala färger då det är lätt att ändra färger på detaljer istället. Tipset är att göra alla rum ganska olika, istället för att göra allt i samma nyans eller liknande. vet andra som köpt hus där alla tapeter varit gråa, men med olika mönster..tråkigt tycker jag. Barnrummet är vitt skrimmrande mönster. På väggen har jag satt upp fina wallstickers som är enkla att ta ned när man tröttnar på de. Kolla in alcros hemsida om ni tänkt måla. Finns mycket fint där. Har ni köpt hus förresten eller vart är det ni ska flytta?

2010-04-23 @ 14:36:54
Marlene skrev:

Svar till EVA:

Tack för tipsen! Vi ska flytta in till staden igen. Så länge Ned är liten, så känns det smidigare att bo där. Sedan så trivs jag bättre där, faktiskt! :)

2010-04-23 @ 15:03:16
URL: http://bymarlees.blogg.se/
Eva skrev:

Ja det är skönt att ha nära till allt när man har en liten. Blir det en lägenhet då eller?

2010-04-24 @ 22:38:46
Marlene skrev:

Svar till Eva: Ja, det blir det :)

2010-04-25 @ 09:01:31
URL: http://bymarlees.blogg.se/

- Allt innehåll på sidan tillhör mig & är skyddat av lagen om upphovsrätt. Stöld anmäls.
- Alla bilder är tagna av mig, om inget annat anges.
- Vill du beställa bloggdesign, så mejla mig: [email protected]
- Behandla andra som du själv vill bli behandlad, dumma kommentarer raderas!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-mejl: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0